Делиријум тременс
grb
facebook logo  youtube logo  LAT / ENG

О ДЕЛУ

Овај комад Горана Марковића третира проблем савременог човека у потрази за својим идентитетом. Оно што је посебно занимљиво у структури ове савремене драме јесте систем огледала. Писац нас уводи у психодраму у којој главни јунак, иначе глумац по занимању, играјући терапијске улоге, проналази себе. Сви су изгледи да ће ова оригинална драматургија донети нешто ново у позоришној рецепцији.

О ПИСЦУ / РЕДИТЕЉУ

Горан Марковић, рођен је у Београду. Од 1965. до 1970. године студира филмску режију у Прагу, Чехословачка. После завршених студија у периоду од 1970. до 1976. године ради документарне филмове, а од 1976. године почиње да снима игране филмове: СПЕЦИЈАЛНО ВАСПИТАЊЕ, НАЦИОНАЛНА КЛАСА, МАЈСТОРИ МАЈСТОРИ, ВАРИОЛА ВЕРА, ТАЈВАНСКА КАНАСТА, ВЕЋ ВИЂЕНО, САБИРНИ ЦЕНТАР, ТИТО И ЈА, УРНЕБЕСНА ТРАГЕДИЈА, СРБИЈА ГОДИНЕ НУЛТЕ, КОРДОН, ТУРНЕЈА, ФАЛСИФИКАТОР. Снимио је и средње метражне документарне филмове: ПОЛУДЕЛИ ЉУДИ и НЕВАЖНИ ЈУНАЦИ. У позоришту је режирао комаде: ПАЗАРНИ ДАН, А. Поповић; БЕОГРАДСКА ТРИЛОГИЈА, Б. Србљановић; ПОМОРАНЏИНА КОРА, М. Пелевић; ТЕРАПИЈА, Ј. Цветановић; ПАНДОРИНА КУТИЈА, ФАЛСИФИКАТОР, последња два је и сам написао као и: ТУРНЕЈА; ГОВОРНА МАНА; ПАРОВИ; ВИЛЛА САЦХИНО, ФАЛСИФИКАТОР. Објавио је књиге: ЧЕШКА ШКОЛА НЕ ПОСТОЈИ; ТИТО И ЈА; ГОДИНА ДАНА; ОСМА СЕДНИЦА И ДРУГЕ ДРАМЕ и МАЛЕ ТАЈНЕ. Редован је професор на Факултету драмских уметности у Београду.

РЕЧ ПИСЦА / РЕДИТЕЉА

Основни дискурс ове драме могао би се дефинисати овако: глума као болест, болест као глума. Он полази од премисе да су глума и болест суштински испреплетане и да међу њима постоји духовна али и физичка веза, нека врста јединства, скоро. Спона та два наоко неспојива елемента налази се у психодрами, врсти групне терапије која нема везе са уметношћу, исто онолико колико глума нема везе са стварношћу. Једно је метод лечења а друго производ маште. Али, ти антиподи се у овој причи срећу на један веома узбудљиви начин и њихов судар ће, у то сам уверен, новим светлом обасјати како свет глумца тако и тајне психе. Иако дефинисана као црна комедија, прича ДЕЛИРИЈУМ ТРЕМЕНС је пуна горчине и саосећања. На једној страни, ту су комични ликови Дагија, Бебе и три болесника са глумачким амбицијама, а на другој, литри суза које полазници психодрамске терапије проливају, суочени са својим траумама, ин виво. Биће то, дакле, комедија са ридањем. Или трагедија са иронијом. Како узмете. ДЕЛИРИЈУМ ТРЕМЕНС је веома значајна не само по својој теми већ и по ставу да је излечење могуће. У овим временима, пуним депресије и безнађе, улива нам извесну наду. Могућност да се извучемо из невеселог стања у коме живимо за сада је у машти аутора ове представе али можда ће покренути извесне позитивне процесе и у гледалишту.

Трајање: 2 сата

Премијера: 25.04.2005.

ПИСАЦ
Горан Марковић


РЕЖИЈА
Горан Марковић


СЦЕНОГРАФ
Небојша Веселиновић


КОСТИМОГРАФ
Весна Аврамовић


КОМПОЗИТОР
Зоран Симјановић


СТРУЧНИ САРАДНИК
Биљана Славковић


ОРГАНИЗАТОРИ
Тамара Тодоровић
Срђан Обреновић


ИНСПИЦИЈЕНТ
Зоран Милојевић


СУФЛЕР
Драгана Анђелковић


ФОТОГРАФИЈЕ
Предраг Загорац


ЛИЦА

Даги, славни глумац
Предраг Ејдус

Беба, његова жена

Весна Чипчић

Лиза, психодраматичарка

Анита Манчић

Крста, пацијент

Петар Бенчина

Страхиња, пацијент

Марко Живић

Душан, пацијент

Милан Чучиловић

Професор, директор клинике

Павле Пекић

Сања, млада глумица

Слађана Влајовић

Глумац, нешто млађи од Дагија

Саво Радовић

Лекарка, тек на почетку каријере

Ања Алач

Сестра, зрелих година

Сандра Бугарски

Болничар, снажан, неодређених година

Драгиша Милојковић


ПРОДУКЦИЈА
БДП