О ДЕЛУ
Текст браће Преснјаков на префињен црнохуморни начин говори о болести ‘новог доба’ – тероризму – али не као пошасти савремене цивилизације на глобалном нивоу, већ о појави коју сви, готово свакодневно, доживљамо од наших ближњих. Овај омнибус шест наизглед засебних прича из урбаног живота је актуелна и блиска данашњем времену црна комедија, у којој романтика, љубав, правна држава, људскост и сигурност бивају једино исмејани, никако доживљени...
Праизведба “Тероризма” била је у Московском уметничком позоришту “Чехов” 2002. године, у режији Кирила Серебреникова. Комад је добио престижно признање – годишњу Награду Министарства културе Русије за најбољи нови драмски текст. Годину дана касније, премијерно је изведен у лондонском Ројал Корту и од тад је игран у Немачкој, Шведској, Србији, Италији, Чешкој, Португалу, Ирској, Италији, Словенији, Босни и Херцеговини, Румунији, Естонији, Бразилу и у Сједињеним државама, на њујоршком оф-Бродвеју.
О АУТОРИМА
Браћа Преснјаков, Олег и Владимир, су вишестрани позоришни ствараоци – баве се писањем, режирањем, глумом, продукцијом. Пишу у тандему, а дела им се одликују бритком, саркастичном критиком живота у пост-совјетској Русији.
Рођени су у Свердловску, у Сибиру, а студирали су књижевност на знаменитом Државном универзитету “Горки” у Јекатеринбургу. Оснивачи су Позоришта младих “Театра названог именом Кристине Орбакаит”, посвећеног новом и експерименталном сценском изразу.
Написали су десетак драмских текстова извођених широм света, а остварили су изузетну сарадњу са британским Ројал корт театром (Лондон), трупом Бритиш компани и значајан успех на Фринџ фестивалу у Единбургу.
РЕЧ РЕДИТЕЉА
Насиље као архетипски облик или код понашања у интимним, међуљудским односима открива изобличене структре савременог друштва и политике, као и немоћ појединца да се томе одупре. Да ли је тероризам узрок или последица глобалних кретања и где је наша појединачна одговорност за сваки злочин у том апокалиптичном ланцу уништења? Тероризам између пријатеља и колега, у породици, у комшилуку, у државној одбрани и безбедности, у кревету, на послу, између љубавника и љубавница, између преварениих брачних партнера, тероризам у тренутку оргазма, тероризам у љубави и мржњи, тероризам у свакој пори човековог бића разоткрива да смо сви на путу ка једној великој септичкој јами.
Снежана Тришић
О РЕДИТЕЉУ
Снежана Тришић рођена је 1981. у Београду. Позоришну и радио режију дипломирала је 2009. на Факултету драмских уметности у Београду, у класи професора Николе Јевтића и Алисе Стојановић. Од 2013. је стална редитељка суботичког Народног позоришта до 2015. када постаје асистент на катедри за позоришну режију ред.проф. Ивани Вујић на ФДУ у Београду. Као добитник “Кенедијеве стипендије” (Центар извођачких уметности “Џон Ф. Кенеди”, САД) учествовала је у програму за позоришне редитеље и похађала бројне радионице у Вашингтону, Њујорку и Чикагу, 2010. Докторске уметничке студије уписала је 2013. на Факултету драмских уметности у Београду. Похађала је Интернационални семинар за позоришне редитеље у организацији АССИТЕЈ Немачке уз сарадњу међународног АССИТЕЈ-а, у Шнавл позоришту за младе у Манхајму, у Немачкој, 2015.
Значајније представе: “Породичне приче”, Биљана Србљановић, ФДУ (2007); “Разред”, Матјаж Зупанчич, Народно позориште Републике Српске, Бања Лука (2009); “Самоудица”, Александар Радивојевић, Атеље 212 (2009); “Хеда Габлер”, Хенрик Ибзен, Народно позориште (2011); “Пошто паштета?”, Тања Шљивар, Атеље 212 (2012); “Чудо у Поскоковој Драги”, Анте Томић, драматизација Маја Пелевић, Народно позориште Суботица (2012); “Народна драма”, Олга Димитријевић, Позориште “Бора Станковић” Врање (2012); “Пинокио”, Карло Колоди, драматизација Јелена Мијовић, Градско позориште Подгорица (2013); “Бизарно”, Жељко Хубач, Народно позориште Београд/Шабачко позориште (2013); “Мистер Долар”, Бранислав Нушић/ Димитрије Коканов, Народно позориште Суботица (2014); “Носорог”, Ежен Јонеско, Народно позориште Кикинда (2014); “Казимир и Каролина”, Еден фон Хорват, Атеље 212 (2014); “Иза Кулиса”, Мајкл Фрејн, Народно позориште Суботица (2015); “Шта се догодило након што је Нора напустила свога мужа или стубови друштава”, Елфриде Јелинек, Југословенско драмско позориште (2015);
Добитник је многобројних признања на најзначајнијим фестивалима у земљи (Југословенски позоришни фестивал Ужице, Фестивал класике Вршац, Фестивал професионалних позоришта Војводине, Фестивал професионалних позоришта Србије “Јоаким Вујић”, Дани комедије Јагодина, ПИП Алексинац, Јоаким Интерфест Крагујевац, “Театар у једном дејству” Младеновац…) као и у иностранству (Фестивал позоришта за децу Котор, Интернационални студентски позоришни фестивал Брно, Чешка). За представу “Казимир и Каролина” добила је 2015. године – Стеријину награду за режију. Припало су јој и признања за режију “Љубомир Муци Драшкић” Атељеа 212 и Града Београда (2009), те “др Хуго Клајн” најбољем студенту позоришне режије у генерацији, ФДУ (2007).
Трајање: 1 сат 45 мин.
Премијера: 10.10.2016.