Elena Ferante
Reditelj
Sebastijan Horvat
U predstavi pratimo protagonistkinju Đovanu Tradu, sve od njenih 13 do 16 godina, u periodu rane adolescencije, kada se telo devojčice, menja u telo mlade žene, kada počinje da se menja i sve oko nje. Delikatno razdoblje Đovaninog odrastanja prati i šokantno otkrivanje istine o njenom ocu.
Džordž Orvel
Reditelj
Alia Luke
„Rat je mir. Sloboda je ropstvo. Neznanje je snaga.”
Johan Volfgang Gete
Reditelj
Boris Liješević
Faust je deo životnog puta, kada sve što smo gradili, čemu smo život posvetili izgleda promašeno i bez smisla, spremni da sve bacimo u vodu zarad samo jednog trenutka utehe. Jedini izlaz je iskušenje. Čovek kada hrli u iskušenje, ne da bi dokazao svoju vernost i postojanost, već da bi u padu našao olakšanje. Da bi se osvetio sebi i svom promašenom životu i makar u bolu osetio pravi život…
Florijan Zeler
Reditelj
Nikola Ljuca
„Koliko mi sebe i nama najbliže lažemo? Da li to radimo iz želje da zaštitimo voljenu osobu ili da bi sebe sačuvali. Ovako nabrojano to deluje poprilično prozaično iako nudi mogućnost za samodovoljnu refleksiju lake komedije."
Fjodor Mihajlovič Dostojevski
Reditelj
Ivica Buljan
„Savremenost koju živimo vapi za knezom Miškinom naših dana. Kakva bi sudbina danas snašla tu naivnu, iskrenu dobričinu? Koje visoke krugove bi on zgražavao svojom nepromišljenom srdačnošću?"
Dante Aligijeri
Reditelj
Frank Kastorf
Najkraći sadržaj ‘Božanstvene komedije’ je sledeći: na dan jubileja, dok papa Bonifacije svima pokazuje svoju moć i dok se hrišćani okupljaju oko njega, Dante luta po mračnoj šumi. Spasava ga Vergilije koji ga vodi da razgleda pakao i čistilište, a posle toga se sa Beatričom penje u raj i dopire do lica božjeg.
Disney Theatrical Production po motivima filmskog scenarija Marka Normana i Toma Stoparda, adaptacija Li Hol
Reditelj
Ana Tomović
„U „Zaljubljenom Šekspiru” Stopard priznaje – iako ironično – Šekspirov nov dom na kinematografskom tržištu tako što je elizabetanski svet pretočio u holivudski, filmski, drveni studio gde potražnja za blokbasterom rađa konvencionalno pisanje, „ljubav i komad sa psom“.
Goran Stefanovski
Reditelj
Jagoš Marković
„Stefanovski je radnju komada smestio u predvečerje Drugog svetskog rata, u središtu priče je porodični raskol kroz koji se prelamaju različiti pogledi na svet, tradicionalni i moralni, kancerogeno nerazumevanje i isključivost, te nadirući fašizam, odnosno okolnosti koje ga kroje…"
Milan Ramšak Marković / Inspirisano dramom Hajnera Milera
Reditelj
Sebastijan Horvat
Posle predstava u Zagrebačkom kazalištu mladih i SNG Drama u Ljubljani, reditelj Sebastijan Horvat u Beogradskom dramskom pozorištu završava godinu „Cementa“ Hajnera Milera. Milerov „Cement“ je tekst u previranju: počevši od samog revolucionarnog vremena koje tretira, preko borbe između emancipatornih težnji njegovih likova i njihove ukotvljenosti u tradicionalne porodične odnose iz kojih su izrasli, pa do ljubavnog odnosa glavnih likova, Daše i Gleba Čumalova, kroz koji se prelama uticaj društvenih okolnosti na najintimniju ravan.
Vladimir Tabašević
Reditelj
Ivica Buljan
„Misisipi” zaokružuje priču o jednoj državi, veku i ideji, nudeći nam poražavajući intimni bilans njihovog kraja. U prozi se prepliću istorija i intima, lično i ideološko, oslikavajući kraj jednog veka i raspad jednog društva.
Fedor Šili (po motivima romana Bernharda Šlinka)
Reditelj
Boris Liješević
Roman nemačkog književnika i pravnika, iz 1995. godine, analiza je konflikta posleratne generacije s Holokaustom i koncentracionim logorima, te postavlja moralna pitanja o ispravnosti suđenja nacistima u posleratnoj Nemačkoj.
Edvard Olbi
Reditelj
Lenka Udovički
Zaplet komada „Ko se boji Virdžinije Vulf” je jednostavan: tokom neobavezne sedeljke, sredovečni bračni par, univerzitetski profesor istorije Džordž i dekanova ćerka Marta, podstaknuti alkoholom, započinju mentalno i emotivno iscrpljujuću verbalnu igru međusobnog optuživanja i zlostavljanja, uvlačeći u nju i svoje goste.
Dragoslav Mihailović
Reditelj
Boban Skerlić
Drama „Kad su cvetale tikve” Dragoslava Mihailovića, koliko god da je dvojako svedočanstvo povesnih socijalno-političkih previranja iz nedavne prošlosti, toliko je iznad svega upečatljiva, snažna i onespokojavajuća intimna priča o rastegljivosti granica ljudskosti i morala.
Ken Kizi/ Dejl Vaserman
Reditelj
Žanko Tomić
Veliki povratak Dragana Bjelogrlića na scenu Beogradskog dramskog pozorišta u legendarnoj crnohumornoj satiri o pojedincu u reperesivnom sistemu, mentalnim institucijama i slobodi duha.
Mina Milošević i Ivan Baletić
Reditelj
Ivan Baletić
Komad Ibzenove aveti nastao je od građe Ibzenovih komada (Heda Gabler, Lutkina kuća, Aveti, Per Gint, Rosmersholm), biografije Henrika Ibzena, kao i brojnih teorijskih tekstova na temu Ibzenovog stvaralaštva.
Katarina Nikolić
Reditelj
Nikola Bundalo
Ulazeći u ispreplitane živote i odnose petoro mladih, istražujemo gde se, među decom koja tek ulaze u svet odraslih, rađa klica nasilja i tame, kako se ona hrani, a kako se protiv nje bori.
Milica Radojčić
Reditelj
Ana Janković
Nakon što je neko prijavio silovanje, grupa srednjoškolaca koji su svedoci, ali i saučesnici zločina, pokušva da sklopi priču o tomešta se dogodilo prethodne noći, ali ne mogu da se slože oko jedne stvari – da li je to bilo silovanje ili seks?
Goran Starčević
Reditelj
Stefan Gajić
Momir Karapandžić, lažni vojni invalid, veteran sa rata na Kosovu i Metohiji nakon neuspešne proslave veterana iz ratova devedesetih, biva ucenjen od anonimnog druga iz rata, te mu mora dati mito kako bi zadržao svoju penziju. Momir ne birasredstva, do svog cilja žrtvovaće sve kako bi to i ostvario.
Vladimir Đurđević
Reditelj
Staša Koprivica
„Kada je krajem 2007. godine predstava Beogradskog dramskog pozorišta “Ne igraj na Engleze” doživela svoju premijeru, postala je nešto što se kladioničarskim rečnikom zove “dark hors”
Slobodan Obradović
Reditelj
Miloš Lolić
„Sevnule su dve munje. Izašla sam na terasu. Ešarpa mi se zaviorila na vetru. Dok su se kule jedna za drugom rušile izgledala sam kao iz Gospodara prstenova.
Žan Batist Poklen Molijer
Reditelj
Jug Đorđević
Iako u svojoj drami ,,Mizantrop“ Molijer opisuje licemerje francuskog buržoaskog društva 17. veka, ovaj tekst ostaje aktuelan i vekovima kasnije, budući da se bavi univerzalnim motivima i temama koje i dalje prepoznajemo u različitim društvenim porecima, odnosno ljudima kao takvima.
Tenesi Vilijams
Reditelj
Lenka Udovički
“Tramvaj zvani želja” dramsko je delo koje je literarna faktografija svrstala među klasike gotovo u trenutku njegovog nastanka, učinivši tako verovatno njegovu tadašnju aktuelnost svevremenom i otvorenom prepoznavanju i danas i ovde.
Josif Brodski
Reditelj
Veljko Mićunović
„Ideja je da se držimo preispitivanja fenomena demokratije kao pojma i šta sve ona danas može da znači, ovde ili onde ili svuda
Ivor Martinić (po motivima filma Lukina Viskontija)
Reditelj
Jagoš Marković
Ivor Martinić poštuje, u specifičnoj dramaturškoj stilizaciji čuvenog filma Lukina Viskontija (1969), vremenski sled moralnog sunovrata, a političkog uspona i bogaćenja porodice Fon Ašenbek.
Ana Đorđević (inspirisano filmom "Savršeni stranci" P. Đenovezea)
Reditelj
Andrej Nosov
Svi živimo tri života: javni, privatni i tajni. Nekada smo tajne čuvali u glavi, a danas u SIM kartici. Šta bi bilo kada bi SIM kartica mogla da govori?
Milena Depolo i Boban Skerlić
Reditelj
Boban Skerlić
Komad „Trpele“ nastao je na osnovu dokumentarnog materijala – autentičnih ispovesti žena-žrtava nasilja. Kao osnovno gradivo poslužili su transkripti intervjua koje je Helsinški odbor za ljudska prava u Srbiji obavio sa ženama koje su ubile svoje zlostavljače.
Po motivima romana „Ministarstvo budućnosti“ Kim Stenli Robinson
Reditelj
Žiga Divjak
„Projekat „Budućnost“ svoju osnovnu inspiraciju crpi iz radova Kim Stenlija Robinsona. U prvom poglavlju njegovog romana „Ministarstvo za budućnost“, užasan toplotni talas ubija milione ljudi.
Jaroslav Hašek
Reditelj
Veljko Mićunović
„Doživljaji dobrog vojnika Švejka u svetskom ratu“ je nezavršeni satirični roman češkog pisca Jaroslava Hašeka izdat 1923. godine.